Evidența persoanelor - Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor (SPCLEP)
SPCLEP Oneşti, a fost înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local Oneşti nr. 12 din 31.03.2005, ca serviciu public în subordinea Consiliului Local Oneşti, având ca suport juridic Ordonanţa Guvernului nr. 84 / 2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor și Hotărârea Guvernului nr. 2104 / 2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale, în prezent dimensionarea numarului de functii fiind reglementată de Ordonanța de Urgență nr. 63 din 30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare.
Serviciul s-a constituit prin reorganizarea compartimentului de stare civilă din aparatul propriu al consiliilor locale și a formațiunilor locale de evidență a populației din structura Ministerului Administrației și Internelor,
Activitatea de evidenta a persoanelor pentru unitatile administrativ-teritoriale limitrofe, în care nu funcționează astfel de servicii publice comunitare, este asigurata SPCLEP Onești.
Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor
PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL:
LUNI, MARTI, JOI si VINERI 0830 – 1630
MIERCURI 0830 – 1830
PROGRAM de AUDIENȚE, Sef serviciu, MIERCURI 900 – 1100
ANUNȚ ACT DE IDENTITATE!
La nivelul SPCLEP Onești, în paralel cu producerea Cărții de Identitate (CI) - formatul vechi 1997, cu termen de valabilitate maxim până la data de 03.08.2031, și a Cărții de Identitate Provizorie (CIP), cu valabilitate de maxim 1 an, se eliberează începând cu 13.06.2025, următoarele:
- Carte Electronică de Identitate (CEI) - de dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar, prevazută cu cip ce permite stocarea de date și asigurarea funcționalității de semnatură electronică, precum și utilizarea ei ca document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene;
- Carte de Identitate Simplă (CIS) - de dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar, fără cip, implicit cu elemente de securitate mai puține, ce nu-i permit a fi utilizată ca document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene.
CEI se poate solicita și pentru minorii sub 14 ani.
CIS, CI și CIP se pot elibera doar după împlinirea vârstei de 14 ani.
Prima Carte Electronică de Identitate (CEI) se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 13 ani și 11 luni, în limita fondurilor asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), altfel va trebui achitată contravaloarea CEI, în cuantum de 67 lei.
Contravaloarea CI și CIP, în cuantum de 7 lei, respectiv 1 leu, se încasează în continuare ca taxă locală.
Contravaloarea CEI și CIS, în cuantum de 67 lei(acolo unde este cazul), respectiv 38 lei, se achită prin stațiile SelfPay, distribuite în unitățile CEC, Primării sau alte locații, în contul colector al Companiei Naționale “Imprimeria Națională” – S.A.
Pentru producerea CEI, solicitanții trebuie să prezinte certificatele de stare civilă, după caz Hotărâri sau Certificate de divorț, împreună cu documentele ce fac dovada domiciliului, doar în original, fără copii sau în copie legalizată. Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept, sunt nule potrivit legii. Pentru cererile minorilor sub 14 ani, este nevoie de prezența ambilor părinți.
Doar solicitanții CEI se pot programa online pentru depunerea cererii, accesând https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/ în limita locurilor disponibile, existând și posibilitatea de a depune cerere CEI zilnic la ghișeul de primiri acte, tot în limita locurilor disponibile, la nevoie pe baza unor bonuri de ordine.
CEI produse vor și înmânate începând cu data comunicată, în intervalele orare:
Luni, Marți și JOI : 14:00-16:00
Miercuri : 17:00-18:00
Vineri : 12.00-13:00
IMPORTANT!
La nivelul S.P.C.L.E.P. Onești s-a stabilit un termen de până la 15 zile lucratoare necesare pentru eliberarea unui CI, CEI, CIS.
DATE DE CONTACT:
Conducerea Serviciului şi Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor :
Sediul: Oneşti, B-dul Oituz nr. 17 Corpul C
Tel: 0234.317778 Fax: 0234.317777
e-Mail: dep@onesti.ro
Compartimentul Stare Civilă
Programul de lucru cu publicul:
luni - jvineri în intervalul orar 7.30 – 12.00
Sediul: Oneşti, B-dul Oituz nr. 17 Corpul C
Fax: 0234.317 777
Tel: 0234.324 243 int. 260 - Nasteri / Decese
int 218 - Casatorii / Transcrieri / Eliberare Certificate
e-Mail: dep@onesti.ro
Permise și înmatriculări AUTO
Pentru mai multe informații - vezi AICI
În întâmpinarea nevoii cetăţenilor de a fi informaţi cu privire la acţiunile şi autorităţile statului, urmărind facilitarea accesului la informaţie, creşterea gradului de încredere şi reducerea corupţiei birocratice şi administrative, Direcţia Generală Anticorupţie a realizat un Ghid de informare pentru cetăţeni în relaţia cu structurile M.A.I.